Miesięczne archiwum: Maj 2013

Jak robić zakupy żeby nie przytyć

Jak robić zakupy żeby nie przytyć.

Odchudzanie a zakupy.

 

Dzisiaj wpis poświęcony temu jak robić zakupy żeby nie przytyć. Ten wpis pomoże ci uniknąć przybrania na wadze podczas robienia zakupów. Większość jedzenia od którego tyjemy znajduję się w naszych domach. Większość z nas poza pracą najwięcej czasu spędza w domu. I to w domu jemy najczęściej i przygotowujemy jedzenie do pracy, szkoły itp. Czyli tyjemy od tego co sami kupiliśmy na zakupach. Trochę to przewrotne. Idziemy na zakupy. Tracimy czas i pieniądze. A na końcu tyjemy od tego co sami kupiliśmy. Dlatego dzisiejszy post poświęcony jest temu jak robić zakupy żeby nie przytyć.

Dzisiaj prezentuje kilka wskazówek jak robić zakupy żeby nie przytyć.

Często zaglądamy do lodówki wieczorem lub w nocy, szukamy słodkości schowanych w szafach.

A wszystko to zaczyna się od zakupów. Więc jak robić zakupy, żeby później nie przytyć ? O tym poniżej.

Jak robić zakupy żeby nie przytyć.

Kupuj produkty, które zawierają tabele kalorii oraz zawartość produktów np. białko, tłuszcz, węglowodany. Wtedy będziesz wiedziała co jesz i co podajesz swojej rodzinie. Jeszcze parę lat temu trudno było znaleźć dokładny skład produktu. Dzisiaj co raz więcej producentów podaje dokładny procentowy skład produktu.
Przygotuj listę i rób zakupy zgodnie z listą zakupów, wtedy masz większe szanse, że nie skusisz się na np. ptasie mleczko w promocji, czy batonik przy kasie. Na blogu znajdziesz także wpis:  Jak jeść na mieście żeby nie przytyć
Wybieraj produkty mniej kaloryczne, light o mniejszej zawartości tłuszczu np. ser. Dokładnie czytaj etykiety produktów spożywczych. Nie wszystkie produkty light są faktycznie light. Czasami faktycznie jest mniejsza zawartość tłuszczu. Jednak może być w nim ogromna ilość cukru.

Rób zakupy na bieżąco z miesięcznym wyprzedzeniem. Nie ma sensu robić zakupy na kilka miesięcy z góry. Im więcej będziesz mieć smakołyków w kuchni przeznaczonych “na potem” tym większa szansa, że sięgniesz po nie z apetytu. Dlatego najlepiej jest robić zakupy na bieżąco. Nie ma sensu kupować zapasu ciastek czy innych smakołyków na kilka miesięcy.

Jak robić zakupy żeby nie przytyć czyli zakupy z pustym żołądkiem.

Staraj się nie chodzić na zakupy z pustym żołądkiem. Naukowcy już dawno udowodnili, że osoby które głodne wybierają się do sklepu, kupują więcej produktów. Głodne osoby w sklepie kupują więcej, bo kupują to na co mają ochotę w danej chwili. A nie to czego potrzebują na najbliższy tydzień lub miesiąc. Wiadomo, że głodny człowiek ma ochotę zjeść wszystko 🙂 Poza tym w większych marketach z reguły są restauracje lub bary z szybkim jedzeniem, gdzie można wrzucić coś na ząb na szybko. Jeśli wybierzesz się głodna, masz większe prawdopodobieństwo, że tam zajrzysz. Niektóre fast foody to prawdziwe bomby kaloryczne. Sprawdź sama ile  mają kalorii. Pisałem o nich we wpisie: Fast food kalorie . Masz inne pomysły na to jak robić zakupy żeby nie przytyć pisz na facebooku.

Kalendarz tycia

Kalendarz tycia.

Kartka z kalendarza.

Kalendarz tycia czyli dni w roku w których łatwo jest przytyć. Z pewnością okazji do przytycia jest więcej. Jednak ja wybrałem te najbardziej popularne.Dzisiaj postaram się podliczyć okazje w ciągu roku w trakcie których można przybrać na wadzę. Każdego roku nie brakuje okazji do przybrania na wadze paru kilogramów. Święta, urodziny i inne okoliczności w ciągu roku sprawiają, że zapominamy o diecie i zjedzonych kaloriach. Niektóre posiłki potrafią być prawdziwymi bombami kalorycznymi. Przeczytaj wpis: 5 bomb kalorycznych

Oto przykładowy kalendarz tycia.

  1. Urodziny. W czasie urodzin możesz przygotować tort dietetyczny. Czyli bez śmietany.
  2. Imieniny.
  3. Święta Bożego Narodzenia. Jeśli chcesz ograniczyć kalorie przeczytaj wpis: Barszcz i bigos mniej kaloryczny
  4. Wielkanoc. Zamiast zwykłego majonezu wybierz majonez dietetyczny czyli light.
  5. Sylwester. Jeśli nie chcesz przytyć przyrządź lekkie sałatki i kanapki.
  6. Tłusty Czwartek. W tłusty czwartek zjedz o jednego pączka mniej.
  7. Dzień Dziecka. Zamiast słodyczy możesz dać dziecku słodki owoc.
  8. Dzień Matki.
  9. Dzień Ojca.
  10. Andrzejki.
  11. Dzień Chłopaka.
  12. Dzień Dziewczyny.
  13. Karnawał. W czasie karnawału nie łącz alkoholu z tłustymi posiłkami
  14. Dzień Dziadka, Babci.

To tylko niektóre święta z pewnością jest ich więcej…I w każde z tych  uroczystości można zjeść za dużo. I później łatwo jest przybrać na wadze.

Załóżmy ze w każdy z tych dni zjemy tylko o 500 kcal więcej czyli w ciągu roku jest to 7000 kcal, a pamiętacie mój wpis o tym Ile kalorii to jeden kilogram. No właśnie jeden kilogram tłuszczu to 7000 kcal.

Tak więc w ciągu roku możesz przytyć 1 kg na samych uroczystościach.

 

Test czerwonej herbaty na odchudzanie

Test czerwonej herbaty na odchudzanie

Test czerwonej herbaty na odchudzanie miał przynieść odpowiedź. Czy czerwona herbata pomaga w odchudzaniu. Czy rzeczywiście warto ją kupić na odchudzanie. Czerwona herbata nazywana jest także Pu-erh. Zresztą nie jestem pierwszą osobą która stosowała czerwoną herbatę na odchudzanie. Opinie innych osób na temat skuteczności czerwonej herbaty możesz znaleźć:

http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=92595

Zastanawialiście się ile można schudnąć pijąc czerwoną herbatę ?

Ja podobnie z tym, że osobiście przetestowałem ile można schudnąć pijąc czerwoną herbatę. Wiele osób polecało pić czerwoną herbatę na odchudzanie.W Polsce czerwona herbata jest jeszcze mało popularna. A szkoda bo właściwości odchudzające zawarte w herbacie znane są od lat.

Postanowiłem pić czerwoną herbatę na odchudzanie przez miesiąc czasu i sprawdzić jakie efekty w odchudzaniu uzyskam po tym czasie. Oto test czerwonej herbaty na odchudzanie.

 Test czerwonej herbaty na odchudzanie zasady.

Nie piję kawy, zwykłej herbaty , alkoholu. Test czerwonej herbaty na odchudzanie trwał przez 30 dni.

Prowadzę normalny tryb życia ze zbilansowaną dietą. Na czas testu zrezygnowałem ze sportu. Herbatę czerwoną piłem po każdym posiłku. I tutaj są dwie szkoły. Jedni mówią, że na odchudzanie należy pić czerwoną herbatę przed posiłkiem. Inni uważają, że czerwoną herbatę należy pić po posiłku. Ja w każdym razie piłem herbatę po posiłku.

Na blogu znajdziesz także: Test wag łazienkowych oraz inne diety odchudzające.

Zobacz też wpis: Nordic walking na odchudzanie

Waga wyjściowa to 75 kg.

Po miesiącu okazało się, że schudłem 3 kg ! czyli waga końcowa wyniosła 72 kg. Jak widać czerwona herbata pomaga w odchudzaniu. Także gorąco polecam ją na odchudzanie. Dzięki czerwonej herbacie schudłem kilogram na tydzień. Jest to dobry rezultat zwłaszcza, że nie stosowałem diety. Czerwona herbata podobnie jak zielona herbata posiada właściwości odchudzające. Wiele osób narzeka na smak herbaty. Jednak w sklepie można bez trudu kupić czerwoną herbatę o różnych smakach. Jest to tak zwana czerwona herbata aromatyzowana. Jednym słowem test czerwonej herbaty wypadł pozytywnie.