Archiwum kategorii: Odchudzanie w domu

Sposoby na odchudzanie w domu.

Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie to pytanie które zadaję sobie wiele osób. Ile kg na miesiąc można schudnąć. Co jeść żeby chudnąc. Czy faktycznie trzeba stosować drakońskie diety, żeby chudnąć. O tym wszystkim we wpisie.

Zanim rozpoczniesz zdrowe odchudzanie. Musisz sobie zadać pytanie. Ile kilogramów chcesz schudnąć. Inaczej będzie wyglądać. Odchudzanie osoby która chcę tylko schudnąć 2-3 kilogramy. A inaczej będzie wyglądać odchudzanie 20-30 kg. W przypadku małych kilogramów. Do zrzucenia. Na przykład do 5 kilogramów. Wystarczą diety chwilowe. Których wiele możesz znaleźć na blogu.

Z pewnością zdrowe odchudzanie to dieta plus ćwiczenia. Dieta na odchudzanie wcale nie musi drastyczna. Czasami wystarczy zmiana nawyków żywieniowych. Ja sam wiele razy chciałem schudnąć 2-3 kilogramy. I wystarczyło, że zrezygnowałem z kolacji. I jadłem więcej produktów bogatych w błonnik. I schudłem 2-3 kilogramy. Natomiast ile kg na miesiąc zdrowo jest chudnąć ? Średnio przyjmuje się, że można chudnąć od 1-2 kilogramów na tydzień. ALE No właśnie, ale na początku. Odchudzania często okazuje się, że więcej chudnie się. Nawet do 3-4 kilogramów. Jest to normalne. Zwłaszcza jeśli ktoś wcześniej się nie odchudzała. Później jednak organizm przyzwyczaja się do diety. I chudnie mniej. Jednak najbardziej zdrowe dla organizmu jest jak chudnie się kilogram lub dwa kg.

•  Jak pisałem produkty zawierające błonnik. To podstawa jeśli chodzi o zdrowe odchudzanie. Błonnik przyspiesza trawienie. Zawarty jest w różnych produktach. Szczególnie znaleźć go można w owocach i warzywach. Dla osób zapracowanych. Można zabierać do pracy lub do szkoły pieczywo chrupkie. Które zawiera spore ilości błonnika. Pieczywo chrupkie może stanowić zamiennik owoców i warzyw. Jeśli chodzi o błonnik.

Zdrowe odchudzanie powinno zawierać sport. Aktywności fizycznej na odchudzanie jest sporo. O wielu z nich pisałem na blogu. Wybór sportu zależy od wieku, wagi. Oraz tego jaki tryb życia prowadzimy. Czasami wystarczy zostawić samochód na parkingu pod domem. I pojechać rowerem do pracy. By schudnąć sporo kilogramów. Zresztą więcej o tym jak schudnąć jeżdżąc na rowerze. Pisałem we wpisie: Odchudzanie na rowerze

Tu z kolei możesz obejrzeć trening na spalenie tkanki tłuszczowej. Czyli zdrowe odchudzanie zarówno dla kobiet jak i mężczyzn.

[jwplayer mediaid=”17541″]

Natomiast ćwiczenia na odchudzanie. To najlepszą są ćwiczenia aerobowe. Czyli tlenowe. Czyli takie do spalania kalorii. Używają, pobierają energię z tkanki tłuszczowej. W przypadku jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Trzeba tylko pamiętać o jednej zasadzie. Żeby ćwiczenia nie były krótsze niż 40 minut. Najlepiej jest ćwiczyć od 40-60 minut. Dopiero po 20 minutach organizm sięga po energie z rezerwy. Czyli z tkanki tłuszczowej. Wcześniej energia pochodzi z pożywienia które wcześniej zjedliśmy.

Pamiętaj również o rozgrzewce. Nawet jeśli zamierzasz trenować amatorską. I wracając do przykładu. Wyciągniesz z piwnicy. I odkurzysz swój rower. To zanim na niego wsiądziesz. Pamiętaj o rozgrzewce. Każdy trening czy ćwiczenia. Musi być poprzedzone rozgrzewką. Która ma na celu przygotowanie mięśni do wysiłku. Poza tym rozgrzewka pozwala na uniknięcie kontuzji. Czyli rozgrzewka to też zdrowe odchudzanie.

Wspomagacze a zdrowe odchudzanie.

Zdrowe odchudzanie to również wszelkie dodatki które można stosować. Naprawdę na rynku istnieje tak wiele środków wspomagających odchudzanie. Że nie powinno to stanowić problemow. I nie chodzi akurat o tabletki cud. Co to za nas schudną 5 czy 10 kilogramów. Ale naturalne metody na odchudzanie. Choćby zielona herbata która pozwala na zdrowe odchudzanie. Pita w ciągu dnia zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Oprócz tego zdrowe odchudzanie to również czerwona herbata. Poza tym naturalne przyprawy. Które przyspieszają odchudzanie. Takie jak chili czy kurkuma. O której pisałem we wpisie: Kurkuma na odchudzanie

I – Niektóre witaminy można również przyjmowac w formie suplementów diety. Na przykład błonnik można przyjmować w formie tabletek. Kwasy omega 3 również dobrze wpływają na odchudzanie. istnieje nawet dieta oparta o kwasy omega 3. Pisałem o niej we wpisie: Dieta omega

II – Rezygnacja z alkoholu to również zdrowe odchudzanie. Alkohol zwiększa apetyt. A poza tym alkohol to puste kalorie. Które nie dostarczają organizmowi wartości odżywczych. Puszka piwa to około 300 kalori.

Poza tym zdrowe odchudzanie to zawsze zmniejszenie dziennej dawki kalorii. Żeby schudnąć zawsze musi wystąpić to ujemny bilans energetyczny. Czyli musisz spalić więcej kalorii niż dostarczasz. Trzeba też pamietać, żeby schudnąć 1 kilogram. To potrzeba spalić 7000 kalorii.

1 kg tłuszczu do spalenia to 7000 kcal.

Czyli jeśli twoja dzienna dawka kalorii. Dotychczas wynosiła 2500 kalorii. I zmniejszysz dzienną dawkę kalorii o 1000 kalorii. To po tygodniu można schudnąć 1 kilogram. Tylko zmniejsząc dzienną dawkę kalorii o 500 kalorii. Wtedy dzienna dawka kalorii wyniesie 1500 kalorii.

Zdrowe odchudzanie to również słodycze. Ale dietetyczne. Na blogu znajdziesz wiele przepisów na słodkie przekąski, O mniejszej zawartości kalorii. Czyli dietetyczne. Zobacz wpisy w dziale: Przepisy Dukana.

Waga a zdrowe odchudzanie.

W czasie odchudzania warto jest się ważyć. Ja szczerze polecam wagi elektroniczne. Są bardziej wygodne. I do tego bardziej czytelne. Zdrowe odchudzanie to systematyczne ważenie się. Najlepiej jest ważyć się raz w tygodniu. Ja polecam ważyć w niedziele z rana. Przed posiłkiem. A po toalecie. W samej bieliżnie. Wtedy wynik ważenia jest najlepszy.

Aerobik na odchudzanie

Aerobik na odchudzanie.

Ćwiczenia.

Aerobik na odchudzanie to znany sposób na spalenie kalorii. Jednak jak ćwiczyć, żeby schudnąć. I czy każdy aerobik pozwala na spalenie kalorii. O tym we wpisie. Zapraszam.

Wbrew pozorom nie trzeba wylewać litrów potów, żeby dużo schudnąć. Aerobik na odchudzanie powinien trwać dłużej. A wysiłek fizyczny powinien utrzymywać się na umiarkowanym poziomie. Krótki, intensywny wysiłek fizyczny. Sprawi, że szybko się zmęczysz. I spalisz mniej kalorii. Oczywiście aerobik na odchudzanie trzeba wykonywać na odpowiednim pulsie. Pisałem o nim we wpisie: Bieganie na odchudzanie

Trzeba pamiętać, że poziom pulsu zależy od wieku, wagi i kondycji fizycznej.

Jak obliczyć puls ?

220 – wiek = max HR (czyli puls). Puls na spalanie tłuszczyku to około 70-75  % maxymalnego pulsu. Więcej o tętnie przeczytasz na tętno  .Czyli jeśli trener odchudzania ma 30 lat. To 220-30=190. To jest max HR. I teraz 190 x 75 % = 142, 5 .Czyli przyjmijmy że jest to około 143 puls.

Jak często uprawiać aerobik na odchudzanie ? Najlepiej 2-3 razy w tygodniu. Zachowując odstęp 2, 3 dni. Wtedy mięśnie mają czas zregenrować się. Trening dzień po dniu. Zwłaszcza na początku może powodować zakwasy.

Obecnie aerobik na odchudzanie można stosować w domu. Lub w klubie fitness. Ćwicząc w domu. Nie będziesz mieć tyle sprzętu co w klubie. Na przykład stepu, hantelków itp. Jednak do ćwiczeń w domu. Wystarczy obejrzeć filmy na youtubie.

Dlaczego aerobik na odchudzanie jest dobry ?

Ponieważ nazwa aerobiku wywodzi się od ćwiczeń aerobowych. Są to ćwiczenia tlenowe. Które najlepiej i najszybciej spalają tkankę tłuszczową.

Trzeba pamiętać, żeby aerobik na odchudzanie trwał odpowiedni czas. Najlepiej od 40 do 60 minut. Dopiero po około 20 minutach spalana jest tkanka tłuszczowa. Jeśli chcesz uprawiać aerobik na odchudzanie. nie zapomnij o rozgrzewce. Jest ona bardzo ważna. Ponieważ zapobiega kontuzją. Oraz innym urazą. Dlatego każdy aerobik na odchudzanie powinien być poprzedzony rozgrzewką. Podczas rozgrzewki pamiętaj, żeby rozgrzać zarówno. Górne i dolne kończyny. Dlatego wykonaj ćwiczenia na nogi ręce.

Jak schudnąć chodząc na aerobik na odchudzanie w klubie ?

Ważne jest żeby zapisać się do odpowiedniej grupy zajęć. Często zdarza się, że nie ma podziału. Na intensywność treningu. Aerobik na odchudzanie powinien być podzielony na dwie grupy. Zarówno podstawową jak i zaawansowaną. Wtedy spalanie tkanki tłuszczowej jest najlepsze. Jednak często okazuję się na zajęcia z aerobiku. Przychodzi każdy. I brak jest podziału na grupy.

Oczywiście najlepsze efekty uzyskasz jeśli połączysz aerobik na odchudzanie z dietą. Ważny jest to co jesz. Nawet najbardziej męczącyc trening. Nie pozwoli na schudnięcie. Poza tym dieta ma na celu również regeneracje organizmu. Jeśli będziesz uprawiać aerobik na odchudzanie. i spalać tkankę tłuszczową. To musisz też jeść pokarm który zregenruje twój organizm. W końcu chudnąc. Tracisz cząstkę siebie. Pożywienie powinno dostarczyć wartości odżywczych. Które zregenrują mięśnie. Odbudują komórki.

Co jeść dieta podczas aerobiku. Powinna dostarczać dwie grupy produktów.

  1. Które dadzą ci kopa i energie. Do ćwiczeń. Największą głupotą jest ćwiczyć na głodnika. W ten sposób nie schudniesz. Poza tym trenując będąc na głodzie. Masz mniej energii.A tym samym szybciej skończysz trening. Nawet szybciej niż przed minimalnym czasem. Czyli 40 minutami.

Energie dostarczysz z makaronów, kasz, ryżu. Te najlepiej jeść brązowe. Czyli NIE z białej mąki. Oraz pieczywo. Również razowe. NIE z białej mąki.

Przykład.

Śniadanko. Kromka chleba razowego z pomidorem, sałatą.

  1. Musisz dostarczyć organizmowi białka. Żeby zregenrować mięśnie. Białko dostarczysz z takich produktów jak: chudę mięso. Np. pierś z kurczaka. W czasie odchudzania najlepiej jest ją gotować. Wtedy ma mniej tłuszczu niż smażona. I smakuje równie dobrze. Białko również zawarte jest w rybach chudych. Chudym serze i jajkach.

•  Przykład.

Kolacja lub obiad.

Pierś z kurczaka gotowana. Podawana z surówką z warzyw. I sosie z jogurtu naturalnego 0 % tłuszcz. Do sosu możesz dodać świeże zioła.

Stosując aerobik na odchudzanie. w diecie trzeba zrezygnować ze słodyczy, białego pieczywa i alkoholu.

W ciągu dnia najlepiej jest jeść od 4-5 posiłków. Każdy z posiłków powinien zawierać małą ilość kalorii. Tak żeby łatwo można było je spalić. Poza tym nisko kaloryczne posiłki. Usprawnią metabolizm. I spalanie posiłków będzie szybsze. Przez co nie będzie się odkładać w organizmie. w postaci tkanki tłuszczowej.

I – Posiłki należy jeść w spokoju. Nie zapomnij zjeść śniadania. Bardziej kaloryczne mogą być główne posiłki np. obiad i kolacja. Śniadanie, II śniadanie i podwieczorek. Powinno być mniej kaloryczne.

II – Aerobik na odchudzanie możesz również wspomóc masażami na odchudzanie. Które przyspieszą limfy w naczyniach. A tym samym spalanie tkanki tłuszczowej. I przemian biochemicznych zachodzących w organizmie. Będzie szybsze.

Poza tym dieta a aerobik na odchudzanie. Powinna zawierać produkty zawierające błonnik. Pisałem o nich na blogu. We wpisie: Błonnik na odchudzanie .Dzięki takim produktom przemiana materii będzie szybsza. Tym samym jedzenie nie będzie zalegać w żołądku. Nie strawione. I nie będzie się odkładać w postaci tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj dieta plus aerobik na odchudzanie i schudniesz !

Stepper na odchudzanie

Stepper na odchudzanie.

Stepper.

Stepper na odchudzanie to pierwszy sprzęt sportowy jaki sobie kupiłem.  Mogę o nim wiele powiedzieć. Bo miałem ich już kilka. I spędziłem mnóstwo czasu trenując na steperze. Stepper na odchudzanie to genialne. I tanie urządzenie na odchudzanie. Ale też na wzmocnienie mięśni nóg. Ładne wyrzeźbienie łydek. A nawet modeluje pośladki. Urządzenie to ma zastąpić wchodzenie po schodach. Lub robienie kroków.Niektóre urządzenia pozwalają na regulowanie obciążenia. Tak że kroki wykonują się ciężej. A przez to spalanych jest więcej kalorii.

Z reguły stepper na odchudzanie jest wytrzymałe. Jednak ja sam dwa spaliłem. Bo tak intensywnie ćwiczyłem. Czy można spalić stepper na odchudzanie ? Tak ponieważ stepper na odchudzanie posiada „pompki” pod miejscem na stopy. I jak intensywnie się ćwiczy to strasznie szybko. I mocno się rozgrzewają te „pompki”. Ale bez obaw stopy się nie grzeją.

Stepper na odchudzanie genialnie spala kalorie. Jest małym urządzenie. I łatwo jest go schować do szafy lub pod łóżko. Spala bardzo dużo kalorii. Średnio 300-500 kcal na godzinę. Jednak to zależy od tego ile kroków w ciągu godziny wykonamy. Na początku będzie ciężko. I tych kalorii. Może być mało spalonych. Jednak z czasem w ciągu godziny można spalić nawet 500 kalorii. Ja najwięcej spaliłem 750 kalorii. W ciągu godziny. Ale było to tylko raz. Nie piszę to by się chwalić. Ale po prostu na stepperze można i tyle spalić kalorii.

Jaki kupić stepper na odchudzanie ?

Ceny stepperów zaczynają się już od 100 złotych. Według mnie cena nie odgrywa istotnej roli. Akurat w przypadku steppera. A jedynie materiał z jakiego został wyprodukowany. Na rynku istnieje wiele firm sprzedających steppery. Stepper na odchudzanie powinien bez wątpienia posiadać licznik. Który informuje o spalonych kaloriach. Przebytym dystansie. Czyli liczbie kroków. Praktycznie każdy dzisiejszy stepper na odchudzania posiada licznik. Jednak czasami te najtańsze modele nie posiadają. I tu kolejna ciekawostka. Warto jest wybrać stepper na odchudzanie z dużym wyświetlaczem. Niby prosta sprawa. A jednak bardzo przydatna. Dlaczego z dużym licznikiem. To proste. Wtedy cyfry na wyświetlaczu będą lepiej czytelne. Stepper na odchudzanie to urządzenie płaskie. Więc z poziomu stóp musimy widzieć cyferki. Jeżeli ktoś ma 197 cm. To praktycznie z dwóch metrów. Musi zobaczyć wynik na wyświetlaczu.

P.s. Nie kupujcie tandety z marketów za małe pieniądze. Stepper jest ciężkim urządzeniem. I jak kupicie tandetny. To później będziecie musieli wozić ciężki stepper do reklamacji.

Dlaczego stepper na odchudzanie jest ciężki ?

Bo ma stabilizować pracę. I praktycznie w całości wykonany jest z metalu.

Dobrym sposobem jest też kupienie steppera od kogoś innego. Na przykład na tablicy. Ja sama jeden stepper na odchudzanie sprzedałem. Kupiłem dwa steppery. I drugiego nie używałem. Więc go sprzedałem. Wiele osób robi porządki w mieszkaniach. I wystawiają na sprzedaż stepper. W dobrym stanie. Za przyzwoite pieniądze.

Oczywiście najlepiej jest połączyć stepper na odchudzanie z dietą. Wtedy efekty będą jeszcze lepsze.

Minusy urządzenia.

Szczerze hałas. Dla mnie największą wadą jeśli chodzi o stepper na odchudzanie. Jest hałas. Który powstaje podczas wykonywania kroków. Być może miałem kiepskiej jakości steppery. Jednak miałem ich w swoim życiu kilka. Rożnych producentów. I w różnych cenach. Z początku stepper na odchudzanie chodzi „miękko”. Jednak z czasem mechanizm się wyrabia i kroki są twarde. I słychać charakterystyczne uderzenie. Jak by ktoś uderzał młotkiem o podłogę. No serio tak jest. To też jest oznaką tego że stepper na odchudzanie. powinien na chwilę odpocząć. I wystarcza kilka minut kiedy mechanizm się schłodzi. I można dalej robić kroki.

stepper-hms-fitness

Najważniejszą rzeczą w steperze. Przynajmniej dla mniej. Jest funkcja PULS. Czyli że można zmierzyć puls. To jest bardzo ważne. Ponieważ można schudnąć ćwicząc. Jednak musi to być odpowiedni puls. O którym pisałem we wpisie: Bieganie na odchudzanie Ale z drugiej strony co raz częściej można znaleźć urządzenie które mierzy puls. Swego czasu pulsometry były w biedronce za kilkadziesiąt złotych. Kiedy ja kupowałem steppery to było kilka lat temu. I pulsometry nie były tak tanie i popularne. Jak obecnie. Więc dzisiaj kupując stepper można się obejść bez pulsu.

Konserwacja sprzętu.

Co jakiś czas stepper na odchudzanie trzeba przejechać towotem. Czyli smarem. Kiedy to się robi ? Kiedy urządzenie będzie skrzypieć.

Stepper na odchudzanie ma bardzo fajną zaletę. Że można na nim trenować nawet w bardzo małych mieszkaniach czy pokojach. Oczywiście jeśli ktoś mieszka w USA. To tam metraże domów są duże. Jednak w Polsce mamy małe mieszkania i domy. Wiele młodych osób zaczyna od kawalerki. Gdzie nie ma miejsca na rower stacjonarny. Dlatego stepper na odchudzanie to idealne rozwiązanie.

Poza tym warto wspomnieć że stepper może pełnić funkcję rehabilitacyjną. Sam się o tym przekonałem. Kiedy późno jesienią zwichnałem nogę. I na stepperze po tym jak wszystko się zagoiło. Mogłem sobie spokojnie i powoli stąpać pierwsze kroki. A mówię ci zwichnięcie to strasznie bolesna sprawa. Jak miałeś tyć wiesz. Jak nie miałeś to ci tego nie życze. Dlatego na stepperze można ćwiczyć po urazach i kontuzjach. Wielu piłkarzy posiada stepper. Który pomaga im wrócić do formy po kontuzji.

Oprócz zwykłego steppera. Istnieje stepper skrętny. Jest to taki stepper na odchudzanie gdzie stopy nie pracują w jednej lini góra-dół. Skrętny jest dobry jest na modelowanie mięśni brzucha.

Jaka firma produkuje dobrej jakości steppery ?

Podobnie jak w przypadku innych urządzeń do ćwiczeń. Najlepszy jest kettler i York. Sprawdź być może stepper na odchudzanie jest dla ciebie.