Odchudzanie po 50

Odchudzanie po 50 może przynieść wiele satysfakcji co odchudzanie w młodszym wieku. Odchudzanie nie jest zarezerwowane tylko dla młodych osób. Odchudzać można się w każdym wieku i bez względu na wykształcenie czy wykonywany zawód. Również osoby po 50 roku życia chcą wyglądać atrakcyjnie, poprawić swoja kondycje i samopoczucie.

Odchudzanie po 50 roku życia nie musi być trudne. Żeby schudnąć skutecznie należy połączyć dietę z aktywnością fizyczną.

Kobiety i mężczyzni muszą zwrócić szczególną uwagę aby w diecie znalazły się produkty mleczne, nabiał. Po 50 roku życia kobiety bardziej narażone są na wystąpienie osteoporozy. Dlatego dieta i odchudzanie po 50 roku zycia powinna zawierać nabiał. Spośród nabiału najlepiej jest wybierać ten który zawiera najmniej tłuszczu np. serki homogenizowane czy twaróg. Jednak pamiętaj nie zawsze light jest lajt dla naszej sylwetki wielu producentów podaje na opakowaniach, że produkt jest light ale za to zawiera ogromne ilości kalorii czy cukru. Dlatego warto jest dokładnie czytać etykiety produktów zanim wrzucisz je do koszyk.

Odchudzanie po 50 roku życia zasady diety.

Po 50 roku życia zwalnia także metabolizm. Dlatego odchudzanie po 50 może być wolniejsze. Gorsza przemiana sprawia, że nie można jeść tyle co wcześniej. Gorszy metabolizm sprawia, że łatwiej jest przybrać na wadze. Dlatego odchudzanie po 50 roku życia powinna polegać na ograniczeniu spożycia tłustych potraw. Warto jest zrezygnować z tłustego mięsa, sosów na bazie śmietany. W to miejsce lepiej jest wprowadzić chudę mięso np. z indyka, sosy na bazie jogurtu 0 % tłuszczu. Sos na bazie jogurtu będzie równie dobrze smakował co sos na śmietanie a zawartość kalorii i tłuszczu będzie o wiele mniejsza. Zresztą ograniczenie tłustych posiłków zalecają także lekarze.  Odchudzanie po 50 roku życia ze względu na serce i układ krążenia powinna opierać się o dietę nisko tłuszczowa.

• Dieta na odchudzanie po 50 roku życia powinna być bogata w warzywa i owoce. Warzywa i owoce są cennym źródłem błonnika. O wspaniałych właściwościach błonnika pisałem we wpisie Błonnik na odchudzanie niestety ale niektóre warzywa i owoce zawierają bardzo wiele cukrów np. winogrona. Dlatego w czasie odchudzanie po 50 roku życia najlepiej jest wybrać te warzywa i owoce, które mają najmniej cukru.

Kolejnym bardzo ważnym elementem na odchudzanie po 50 roku życia jest wprowadzenie kwasów omega 3. Najwięcej  kwasów omega 3 znajduję się w rybach. Dlatego odchudzanie po 50 roku życia powinno zawierać spore ilości ryb najlepiej nisko tłuszczowych takich jak np. łosoś. Kwasy omega 3 wpływają dobrze na odchudzanie, ale także wpływają dobrze na prace serca i układu krążenia. Systematyczne dostarczanie organizmowi kwasów omega 3 obniża poziom złego cholesterolu, chroni układ krążenia przed chorobami a serce przed zawałem.

Aktywność fizyczna a odchudzanie po 50.

Odchudzanie po 50 roku życia powinno zawierać aktywność fizyczną. Oczywiście powinna to być aktywność zgodna z wiekiem i możliwościami. Warto jest zainteresować się takimi sportami, które nie wymagają końskiego zdrowia i stalowej kondycji. Osoby po 50 roku życia nie muszą forsować się ciężkimi i żmudnymi ćwiczeniami fizycznymi. Dobrym sposobem na aktywność fizyczną w tym wieku mogą być spacery z kijkami czyli Nordic walking o którym pisałem w artykule Nordic walking na odchudzanie albo też Pływanie na odchudzanie Ważne jest, żeby aktywność fizyczna po 50 roku życia była systematyczna np. 3 razy w tygodniu.

Suplementy a odchudzanie po 50 roku życia.

Stosując diete po 50 roku życia warto jest ją uzupełnic o suplementy diety. Mówiąc o suplementach diety mam na myśli witaminy i mikroelementy. Organizm po 50 roku życia już nie przyswaja tak samo jak wcześniej wszystkich składników odżywczych. Dlatego warto jest dostarczać organizmowi witamin w formie suplementów. Istnieje spora grupa osób które w tym wieku nie mogą lub nie chcą pewnych produktów jeść dlatego niektóre witaminy warto jest dostarczać poza żywieniem. Wszystko zależy od tego jaki tryb życia prowadzisz i jaką masz wagę. Oczywiście nie ma sensu każdego dnia faszerować się wszystkim tabletkami z witaminami, ale dostosować je do własnej osoby. Na przykład osoby które pracują w biurze i piją dużo kaw. Warto żeby dodatkowo dostarczały organizmowi wapnia i magnezu. Kawa „wypłukuje” z organizmu wapń i magnez. Innym cennym składnikiem na odchudzanie po 50 którego jest mało w naszym codziennym odżywianiu jest chrom

Dlatego jeśli nadal się zastanawiasz co na odchudzanie po 50 to czytaj bloga odchudzanieplus.pl 😉 i chudnij szybko i zdrowo !

Facebook