Miesięczne archiwum: Sierpień 2014

Aronia na odchudzanie

Aronia na odchudzanie.

Aronia.

Aronia na odchudzanie to pyszny owoc choć o cierpkim smaku. Który warto jeść w czasie odchudzania. Aronia kwitnie już w maju. Natomiast owoce wypuszcza we wrześniu.

Owoc ten wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. Do jej rozwoju potrzebne jest jedynie słońce. Z czasem zaczęto uprawiać aronie w Europie i Azji. Jest stosunkowo tania. I bardzo zdrowa dla naszego organizmu.

Dlaczego aronia na odchudzanie ?

Z kilku powodów. Po pierwsze ma mało kalorii. Bo 100 gram aroni dostarcza tylko 47 kcal. Poza tym aronia reguluje cukier we krwii.  Ma silne właściwości oczyszcające i antyoksydacyjne. Co jest szczególnie ważne w czasie odchudzania. Bo żeby chudnąć trzeba mieć oczyszczony organizm z toksyn. Poza tym owoce te wzmacniają odporność. Co również jest ważne w czasie odchudzania. Bo w czasie odchudzania z reguły organizm człowieka jest osłabiony. Poza tym aronia na odchudzanie zawiera wiele witamin. I wartości odżywczych. Takich jak żelazo. Które zapobiega anemii. Potas, kwasy omega 3, niacyne, fosfor, selen czy miedź. Oprócz tego zawiera sporo błonnika. Czyli składnika odżywczego. Który wspomaga odchudzanie. W czasie odchudzania warto jeść same owoce. Lub pić sok z aroni. Ważne by sok nie był dodatkowo dosładzany. Aronia na odchudzanie może być również dodawana do sałatek i surówek. Lub jako składnik innych posiłków.

100 gram aronii dostarcza 47 kcal.

Poza tym regularne spożywanie aronii obniża poziom tróglicerydów w organizmie.

Gorzki lek najlepiej leczy.

Co ciekawe aronia jest jednym z najzdrowszych owoców. Aronia nie wymaga specjalnych warunków do rozwoju. Warto tylko wspomnieć, że  wytrzymuje temperaturę do – 40 stopni SZOK ! Co sprawia, że do jej uprawy nie potrzeba używać pestycydów. I innych środków ochrony roślin.

  • Owoce te bardzo mocno odtruwają organizm z toksyn.

Zwłaszcza z metali ciężkich.W tym ołowiu. Które powszechnie występują w środowisku. Warto jest pić sok z aroni. Zwłaszcza w czasie wakacji. Ponieważ picie soku z aronii. Chroni skóre przed oparzeniami UV. Które powstają wyniku opalania. Zwłaszcza na początku urlopu. Kiedy spędzamy sporo czasu na słońcu. Łatwo jest o oparzenia skóry.

Aronia łagodzi skutki uboczne leków antynowotworowych ! Dlatego wskazana jest dla osób, które zmagają się z chorobą nowotworową.

Poza tym aronia na odchudzanie jest dobra również na wzrok i pamięć.

Żurawina na odchudzanie

Żurawina na odchudzanie.

Charakterystyczny cierpko-kwaśny smak tak większości z nas kojarzy się żurawina. Niektórzy mówią, że żurawina to starsza siostra porzeczki. Żurawina na odchudzanie to jeden z najbardziej trwałych owoców. W normalnych warunkach wytrzyma 1,5 miesiąca. A w zamrażarce nawet rok.

Co ciekawe żurawina pochodzi ze Skandynawii. I uprawiana jest jak widać na zdjęciu. Na terenach mokrych, bagiennych i torfowiskach.

Dlaczego żurawina na odchudzanie ?

Żurawina na odchudzanie jest świetna. Bo owoce te świetnie oczyszczają organizm z toksyn. Dzięki temu łatwiej jest schudnąć.

  • Oprócz tego żurawina na odchudzanie jest dobra, bo obniża poziom złego cholesterolu. Często nadwadze towarzyszy zbyt wysoki poziom złego cholesterolu.

W czasie odchudzania można przygotowac dietetyczne konfitury z żuirawiny. Zamiast dodawać zwykły cukier. Można dodać słodzik.

Szklanka żurawiny zawiera tyle błonnika co jedno jabłko.

Trzeba pamiętać, że żurawina na odchudzanie poddana wysokiej temperaturze. Traci swoje właściwości zdrowotne. Najwięcej wartości odżywczych zawiera świeża żurawina. I SOK z żurawiny. I to właśnie sok z żurawiny możemy dostać w sklepach. Dlatego w czasie trwania diety warto jest pić sok żurawiny.

Co ciekawe żurawina na odchudzanie zawiera naturalny konserwant. O trudnej nazwie kwas benzoesowy. Jak widać naturalne konserwanty występują w przyrodzie.

zurawina na odchudzanie 2

Zbiór żurawiny.

Super jest też koktajl żurawinowy. Nie tylko dostarcza mnóstwo witamin. I wartości odżywczych. To jeszcze zawiera wiele składników. O których pisałem na blogu. Które są dobre na odchudzanie

Przepis na dietetyczny koktajl żurawinowy.

Składniki. 1 szklanka jogurtu naturalnego 0 % tłuszczu.Pół szklanki żurawiny. ¼ łyżeczki cynamonu . mięta lub melisa. Łyżka zmielonego siemienia lnianego. O siemiu pisałem na blogu. Siemie lniane na odchudzanie. Łyżeczka miodu (można, ale nie trzeba dodawać).

Umyj żurawinę. Odsącz ją. Następnie wsyp do garnka. Dodaj szklankę ciepłej wody. Wstaw na ogień aż się zacznie wrzeć. Możesz dodać miód. Dodaj jogurt naturalny. Wszystkie składniki zmiksuj. Użyj blendera. Następnie dodaj cynamon i siemie lniane. Całość wlej do szklanki. I wstaw na kwadrans do lodówki. Na końcu koktajl żurawinowy możesz ozdobić melisą lub miętą.

W czasie diety. Warto jest pić sok z żurawiny na 30 minut przed posiłkiem. Najlepiej jest kupić taki sok, który nie jest dodatkowo dosładzany.

Żurawina dobra nie tylko na odchudzanie…

Owoce te bardzo popularne są w medycynie naturalnej. Znane są właściwości pro zdrowotne żurawiny. Powszechnie wiadomo że żurawina jest świetna na schorzenia związane z układem moczowym. Szczególnie polecane jest jedzenie żurawiny przez kobiety.

Dlaczego żurawina jest dobra na układ moczowy ? Choroby układu moczowego. W dużym stopniu spowodowane są bakteriami e-coli. Które przylegają do ścian komórkowych dróg moczowych. Przez co pwoodują podrażenienia i infekcje układu moczowego. Natomiast żurawina zapobiega przyleganiu tych bakteri do ścian komórkowych.

Poza tym jedzenie żurawiny zapobiega próchnicy. Owoce te chronią zęby przed działaniem bakterii. I innych drobnoustrojów. Jak to się dzieje ? To ciekawe w sumie. Jedzenie żurawiny sprawia, że tworzy się powłoka na zębach. Tak jak by zęby pokryć teflonem.

Natomiast chyba najwazniejsze właściwości. To te antynowotworowe. Żurawina ma właściwości przeciwutleniające.

Tuńczyk na odchudzanie

Tuńczyk na odchudzanie

Ryba.

Tuńczyk na odchudzanie to bardzo popularna ryba. Jest stosunkowo tania. I można ją podawać na wiele sposobów. Jeść samą lub na obiad. Lub jako składnik sałatek warzywnych. A nawet owocowych.

W naszym kraju szczególnie popularny jest tuńczyk w puszce. Który ma mało kalorii. Najczęściej sprzedawany jest w sosie własnym. Bez żadnych dodatkowych sosów. Ma delikatny smak. I można go jeść samemu. Lub dodawać do sałatek.

Dlaczego tuńczyk na odchudzanie ?

Bo zawiera sporo białka. Które wspomaga odchudzanie. Przy okazji zobacz wpis: Wspomagacze odchudzania . Białko zwiększa uczucie sytości. Oprócz tego białko pozwala organizmowi spalić więcej kalorii.

Tuńczyk na odchudzanie zawiera sporo białka. Poza tym zawiera sporo kwasów omega 3. Niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serca i układu krążenie. Poza tym dieta bogata w kwasy omega 3 przyspiesza odchudzanie.

Oczywiście tuńczyk z puszki ma mniej właściwości odżywczych. Niż ta sama ryba świeża. Jednak położenie geograficzne nie pozwala nam na jedzenie świeżych tuńczyków.

Tuńczyk na odchudzanie to jedna z najczęściej spożywanych ryb na świecie.

Średnio tuńczyk na odchudzanie dostarcza około 100 kcal na 100 gram. Z czego 21 gram stanowi białko. Mniej niż gram to tłuszcz. Jak widać tuńczyk na odchudzanie to bardzo dietetyczna ryba.

Wiele spekuluje się na temat zawartości rtęci w tuńczyk. Trudno jest stwierdzić czy rzeczywiście tuńczyk zawiera szkodliwą rtęć. Bo przecież tuńczyk dostępny w sklepach. Jest przebadany. I dopuszczony. A więc powinien być całkowicie nie szkodliwy. Mimo wszystko przyjmuje się, że bezpiecznie jest spożywać 280 gram tuńczyka tygodniowo. Natomiast kobiety w ciąży mogą jeść o połowę mniej. Czyli około 140 gram tuńczyka.Na tydzień.

Co ciekawe istnieje nawet kilka odmian tuńczyka. Dorosły tuńczyk może ważyć ponad 700 kg ! Tuńczyk często podawany jest w formie sushi. W czasie diety najlepiej jest jeść tuńczyk na odchudzanie w sosie własnym. Ta sama ryba w oleju jest już bardziej kaloryczna. I w czasie odchudzania lepiej jest jej nie jeść.

Tuńczyk na odchudzanie zawiera takie witaminy jak: D, A, B. Oprócz tego zawiera wapń i wspomaga produkcje czerwonych krwinek. Witamina B6 zawarta w tuńczyku przyspiesza metabolizm tłuszczów, białek i węglowodanów.