Miesięczne archiwum: Kwiecień 2014

Dieta arbuzowa

Dieta arbuzowa świetnie oczyszcza organizm z toksyn. To kolejna kuracja oczyszczająca opracowana przeze mnie.

Dieta arbuzowa.

Arbuz a odchudzanie.

Arbuz świetnie oczyszcza organizm. Bo posiada właściwości moczopędne. Dieta arbuzowa trwa tylko jeden dzień. I ma na celu oczyszczenie organizmu z toksyn. Taka kuracja odchudzająca oczyszcza organizm z toksyn. I poprawia samopoczucie. Więcej o samym arbuzie możesz przeczytać we wpisie: Arbuz na odchudzanie

Ciekawostką jest fakt, że istnieje wiele odmian arbuza. Dlatego dieta arbuzowa za każdym razem może być inna. Arbuz na zdjęciu posiada żółty owoc. I jest to odmiana o ciekawej nazwie Janosik. Ale istnieją również arbuzy bez pestkowe. Które szczególnie polecam rodzicom. Bo z własnego doświadczenia wiem, że niektóre dzieci nie lubią pestek zawartych w arbuzie.

Polecana jest zwłaszcza po większym przejedzeniu. Genialna dieta zwłaszcza dla osób które wróciły z wesela. I nadal czują się ociężałe. Taka kuracja pozwala przywrócić organizm do prawidłowego funkcjonowania. Zwłaszcza jeśli wcześniej gorzej się odżywialiśmy. Dodatkowo dieta arbuzowa jest lekką dietą. Co jest szczególnie ważne w okresie wakacyjnym.

W czasie trwania diety należy pić spore ilości wody. Najlepiej od 1,5 do 2 litrów wody mineralnej niegazowaniej. Każdego dnia.

  •  Dieta arbuzowa to świetna dieta weekendowa. Można ją stosować po całym tygodniu pracy. W dzień wolny od pracy. Wiele osób piszę do mnie, że nie ma czasu na diety w ciągu tygodnia. I dlatego dieta arbuzowa jest świetnym pomysłem na szybką dietę.

W czasie trwania diety można jeść nie tylko sam arbuz. Ale również można pić sok z tego owocu. Poniżej przedstawiam przepis na sok z arbuza. Jest pyszny. I mega orzeźwia. Do tego przepisu można również dodać mięte. Co dodatkowo orzeźwi sok. Dieta arbuzowa trwa jeden dzień. Dlatego nie jest skomplikowana. I nie jest kosztowna.

Jak przygotować sok z arbuza.

– Przygotuj dwie szklanki arbuza. Pokrój go na kawałki.jedna łyżeczka cukru. Szklanka lodu w kostkach. Pół łyżeczki imbiru. Do tego pół szklanki jogurtu naturalnego. I 1/8 łyżeczki ekstraktu z migdałków. Wszystkie składniki mieszamy. I można pić świeży koktajl.

Trzeba pamiętać, że dieta arbuzowa jest sezonowa. Na blogu pisałem już o innych sezonowych dietach. O innej pisałem we wpisie: Dieta jagodowa

Zalety dieta arbuzowa.

Oczyszcza organizm z toksyn. Jest to typowa dieta sezonowa. Świetnie smakuje i orzeźwia organizm w upalne dni.

Ma mało kalorii. I jest smaczna. Dodatkowo owoc ten nie jest drogi.

Arbuz jako owoc. Jest na tyle smaczny, że można go jeść samego. Jednak jeśli chcesz jeszcze bardziej oczyścić organizm z toksyn. To wystarczy, że zjesz go razem z jogurtem naturalnym. W czasie odchudzania najlepszy jest jogurt 0 % tłuszczu.

Można również przygotowywać koktajle na bazie arbuza. O rożnych fajnych koktajlach w czasie odchudzania. Możesz przeczytać we wpisie: Koktajle na odchudzanie

Jadłospis dieta arbuzowa.

A oto moje menu dla diety arbuzowej.

Po przebudzeniu. Szklanka wody z sokiem ze świeżej cytryny. Świetnie oczyszcza toksyny z organizmu powstałe w nocy.

  1. Śniadanie. Kromka pieczywa pełnoziarnistego plus arbuz. Sok z arbuza.
  2. II śniadanie. Serek wiejski ze szczypiorkiem. Do tego arbuz.
  3. Obiad. Arbuz plus jogurt naturalny 0 %. Mały jogurt.
  4. Podwieczorek. Arbuz. Szklanka zielonej herbaty.

Kolacja. Arbuz z pieczywem typu wasa. Które zawiera spore ilości błonnika.

Oczywiście w ciągu dnia piłem wodę mineralną.

W ciągu dnia należy jeść arbuz. Na wszystkie posiłki. Dodatkowo można pić sok z arbuza. I należy pić wodę mineralną niegazowaną. Oprócz tego w ciągu dnia można jeść pieczywo pełnoziarniste. I jogurt naturalny 0 % tłuszczu. Można również wzbogacić dietę o zieloną herbatę. Lub o herbatki ziołowe na odchudzanie.

UWAGA !

Trzeba pamiętać, że arbuz ma wysoki indeks glikemiczny. Co to znaczy ? To oznacza, że po zjedzeniu owocu. Poziom cukru we krwii szybko wzrośnie. Ale też szybko spadnie. A dokładniej ? A dokładniej. To oznacza, że arbuz szybko syci. Ale też będziemy po nim szybko głodni. Dlatego dieta arbuzaowa trwa tylko 24 godzinny. Ze względu na wysoki indeks glikemiczny. Trzeba pamiętać, żeby do niektórych posiłków. W ciągu dnia np. sniadania. Dodawać produkty o niskim indeksie glikemicznym. Na przykład pieczywo pełnoziarniste.

Takiej kuracji odchudzającej nie powinny stosować dzieci oraz młodzież. Matki karmiące. Oraz kobiety w ciąży. Dieta arbuzowa nie jest również polecana osobą, które mają problemy z cukrzycą.

Efekty – dieta arbuzowa.

Jeśli chodzi o efekty diety arbuzowej. To trzeba również pamiętać, że dieta arbuzowa jest moczopędna. Bo takie właściwości posiada ten owoc. Woda zawarta w arbuzie doskonale przeczyszcza nereczki. Niesamowicie poprawia samopoczucie. Arbuz doskonale odtruwa organizm.

Zanim pierwszy raz zastosowałem dietę. To słyszałem, że mogą wystąpić bóle głowy. Jest to spowodowane zbyt mocnym zanieczyszczeniem organizmu. Różnymi toksynami. Nie tylko pochodzącymi z jedzenia. Ale również ze środowiska. Jak głowa boli to oznacza, że organizm się odtruwa. Podobnie jak na kacu.

Na szczęście ja takich objawów nie miałem. ALE moja dieta arbuza trwa jeden dzień. Gdyby trwała kilka dni. I oczyszczanie byłoby jeszcze głebsze. To kto wie. Mimo wszystko polecam ! Świetna jest ta dieta arbuzowa.

 

Arbuz na odchudzanie

Arbuz na odchudzanie to owoc szczególnie popularny latem. Pyszny, slodki orzeźwiający arbuz. To idealna przekąska w czasie diety odchudzającej. Oprócz tego dostarcza organizmowi wielu cennych witamin. I właściwości odżywczych. Nie zwykła moc arbuza polega na tym. Że jest to bardzo orzeźwiający owoc. Co latem jest szczególnie ważne. Kiedy żar leje się z nieba. Pijemy dużo wody. I szukamy pożywienia które schłodzi nasz organizm. I bez wątpienia arbuz takim owocem jest. Ale mało tego arbuz na odchudzanie jest równie dobry co inne owoce.

Dlaczego arbuz na odchudzanie ?

Przede wszystkim arbuz na odchudzanie zawiera bardzo mało kalorii. W 100 gramach tego owocu znajduję się raptem 35 kalorii. To bardzo mało. Dodatkowo owoc ten w dużej mierze składa się z wody. Ma słodki miąższ. A pestki tego owocu mają również wiele cennych wartości odżywczych.

Co prawda arbuz na odchudzanie zawiera cukier. Jednak które owoce nie zawierają cukru. Ciekawostką jest fakt, że arbuz na odchudzanie. ma mniej cukru niż jabłko.

Owoc ten zawiera takie składniki odżywcze. Jak magnez, potas czy wapń.

  •  Poza tym arbuz na odchudzanie dostarcza organizmowi sporej ilości witami C. Która chroni organizm przed infekcjami. I wzmacnia układ odpornościowy.

Poza tym owoc ten zawiera dużo antyoksydantów. Składników które niszczą wolne rodniki. Czyli zapobiega rozwojowi choroby nowotworowej. Więcej o samym arbuzie możesz przeczytać na wiki: arbuzy

Korzyści zdrowotne ze spożywania arbuza.

  1. Przyspiesza trawienie.
  2. Posiada właściwości antynowotworowe.
  3. Posiada właściwości moczopędne.

A tutaj ciekawa odmiana arbuza na odchudzanie. Czyli owoc ale bez nasion.

Arbuz bez nasion

Dlaczego arbuz najlepiej smakuje latem ? Bo gasi pragnienie. Wynika to z tego, że w większości składa się z wody.

Kolejną ciekawostką. Jest fakt, że arbuz to także afrodyzjak. Który podnosi sprawność seksualną. Szczególnie polecany jest dla mężczyzn. Którzy mają problemy z erekcją. W tym celu nawet przeprowadzono badania naukowe. A dokładniej prtzeprowadzili je naukowcy z Tel Awiwu. Którzy to stwierdzili. Że arbuz na odchudzanie zawiera cytrulinę. Jest to składnik. Który ma podobne właściwości co popularna ciagra.

Dieta jabłkowa

Dieta jabłkowa oparta jest o spożywanie jabłek. Owoce te mają mało kalorii. Za to zawierają sporo ilości błonnika. Niezbędnego w czasie odchudzania. Oprócz tego istnieje wiel odmian tego jabłka. Jabłka przyspieszają proces trawienia. Wystarczy jeść tylko jedno jabłko. A przemiana materii przyspieszy.

Dieta jabłkowa.

Jabłko.

Ciekawostką jest fakt, że jabłka dobrze wpływają na dziąsła. Jedzenie twardych jabłek sprawia, że dziąsła są masowane. Czyli lepiej ukrwione.

Dlatego też dieta jabłkowa polecana jest osobą które mają częste zaparcia.

Więcek o samych jabłkach na odchudzanie. możesz przeczytać we wpisie: Jabłka na odchudzanie

Dieta jabłkowa szczególnie popularna jest w Anglii. Gdzie jabłka zjadane są w ogromnych ilościach.  Często Anglicy powtarzają, że zjedzenie jednego jabłka dziennie. Chroni człowieka przed chorobami. I wizytą u lekarza.

Jabłka dzięki swoim właściwościom oczyszczają przewód pokarmowy z resztek pożywienia. Więcej o samych jabłkach możesz przeczytać na wiki: jabłka

Oprócz tego dieta jabłkowa świetnie oczyszcza organizm z toksyn. Jabłka wzmacniają również odporność. Dlatego warto jest je jeść. Nie tylko na odchudzanie. Ale także w celu zachowania zdrowia.

Badania naukowe potwierdzają, że dieta jabłkowa obniża ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej. Oraz obniża poziom złego cholesterolu we krwii.

Jabłka warto jeść nie tylko jako posiłek. Ale także jako przekąskę po posiłku. W ten sposób poprawimy trwanienie pokarmu, który właśnie zjedliśmy. Dlatego wskazane jest np. jedzenie jablka po obiedzie.

  •  Dieta jabłkowa występuje w dwóch odmianach. Pierwszy trwa 3 dni. Druga z kolei trwa od 5 do 7 dni.

Pierwsza pozwala schudnąć od 1,5 do 2 kilogramów. Natomiast druga pozwala schudnąć od 3-5 kilogramów.

W czasie trwania diety należy pić wode mineralną niegazowaną. Taka jest anjlepsza. Ponieważ gazowana rozszerza żołądek. Przez co możemy zjeść więcej. Dodatkowo w czasie diety jabłkowej należy pić ziołowe herbatki.

Jadłospis dieta jabłkowa 3 dniowa.

Śniadanie. Dwie kromki pieczywa chrupkiego. Szklanka herbaty ziołowej. Mały jogurt naturalny 0 % tłuszczu. Dwie łyżki kiełków soi.

II –  śniadanie. Herbatka ziołowa (rumianek) szklanka. Jedno jabłko.

Obiad. Szklanka wody. Gotowana pierś z kurczaka. Mały kawałek. Z surówką z jabłka i innych warzyw.

Podwieczorek. Sok wielowarzywny. Jedno jabłko.

Kolacja. Szklanka ziół. Warzywa na patelni. Surówka z jabłka.

W ciągu trzech dni należy jeść jabłka w dowolnych ilościach. Należy również ograniczyć spożycie kalorii. Zrezygnować ze słodyczy. Oraz potraw tłustych. Nie wolno pić alkoholu. Posiłki w ciągu dnia. Powinny być lekko strawne. I mało kaloryczne.

Tutaj możesz zobaczyć film jak przygotować pyszną i prostą surówkę. Czyli dieta jabłkowa przepis na surówkę z jabłek i marchewki.

[jwplayer mediaid=”16991″]

Po posiłku można pić ziołowe herbaty. Takie jak mięta lub rumianek. Które usprawniają trawienie.

Przed rozpoczęciem kuracji odchudzającej należy wcześniej stopniowo rezygnować ze słodyczy, alkoholu i potraw tłustych. Po zakończeniu diety aby uniknąć efektu jo-jo. Należy stopniowo wprowadzać te potrawy do swojego menu.

Dieta jabłkowa jest również tanią kuracją odchudzająca. Kilogram tych owoców kosztuje raptem kilka złotych.

Produkty dozwolone w czasie trwania diety jabłkowej.

Pieczywo pełnoziarniste, chudy nabiał. Na przykład serki wiejskie, ser twaróg chudy. Warzywa. Potrawy z ryżem.

W diecie jabłkowej warto jest rozpocząć każdy dzień od szklanki wody. Z dodatkiem soku z cytryny. W ten sposób oczyścisz organizm po nocy. Oraz przspieszysz metabolizm. Niektórzy stosują łyżkę octu jabłkowego na szklankę wody. Jednak ja takiego sposobu nie polecam. Zwłaszcza na pusty żołądek. Nie jest to dobre rozwiązanie.

Taka kuracja odchudzająca może być stosowana tylko raz na jakiś czas. I to prze krótki czas. Ponieważ dieta jabłkowa jest dietą monnotoną.

Przeciwwskazania dieta jabłkowa.

Takiej kuracji odchudzającej nie powinny stosować dzieci i młodzież. Oraz kobiety w ciąży.i karmiące.

Osoby które mają wrażliwy żołądek. Mogą jeść jabłka gotowane na parze. Lub bez skórek. Natomiast pozostałe osoby mogą jeść jabłka ze skórką. Skórka w jabłkach zawiera najwięcej witamin. I właściwości odżywczych. Dlatego warto jeść te owoce właśnie ze skórką. Bez wątpienia dieta jabłkowa to pyszna kuracja odchudzająca.