Miesięczne archiwum: Kwiecień 2013

Kalorie codzienne czynności

Kalorie codzienne czynności.

Sprzątanie.

Kalorie codzienne czynności czyli ile kalorii spalamy każdego dnia. Nie zastaniawaliście się nigdy ile spala się kalorii w trakcie wykonywania codziennych czynności. Takich jak prowadzenie samochodu czy odkurzanie. I które codzienne czynności spalają najwięcej kalorii, a które najmniej ? Jeśli tak to poniżej możecie sprawdzić jaka czynność ile spala kalorii. Czyli kalorie codzienne czynności. Niektóre kalorie codzienne czynności z pewnością was zaskoczą.

Kalorie codzienne czynności.

Tabela kcal/godzina czynności. Czyli ile kalorii można spalić podczas codziennych czynności.

•  Prysznic  88 kcal.

•  Spanie  62 kcal.

•  Słanie łóżka 200 kcal.

•  Jedzenie  37 kcal.

•  Odkurzanie  150 kcal.

•  Prasowanie  144 kcal.

•  Zamiatanie podłogi  150 kcal.

•  Prowadzenie samochodu 50 kcal.

Oglądanie telewizji 25 kcal. Zobacz także wpis o tym jak schudnąć w domu:  5 sposobów na odchudzanie w domu Zmywanie 75 kcal.Wchodzenie na schody  1100 kcal. Jest to jedna z najbardziej spalających kalorie czynności. Ale z drugiej strony kto jest w stanie wspinać się po schodach przez godzinę ? Schodzenie ze schodów  364 kcal.

Kąpiel  88 kcal. Sprawdź także wpis: Kąpiel na odchudzanie .Nawet podczas leżenia można spalić kalorie. Leżenie spala 33 kcal. Ale jest to tak zwane spalanie spoczynkowe. Czyli, że nawet gdybyśmy nic nie robili. To organizm i tak będzie spalać kalorie. Bo potrzebują kalorie do wykonywania swoich procesów wewnątrz organizmu. Poprawianie makijażu ok. 5 min  30 kcal. Zobacz także wpis:  Odchudzanie twarzy

Według mnie najciekawsze są dwa jedzenie 37 kcal i poprawianie makijażu, aż 30 kcal. Mężczyzni zawsze narzekają, że kobiety spędzają mnóstwo czasu przed lustrem. Zmieniając i poprawiając makijaż. A przecież godzina makijażu spala 360 kalorii. To dobrze że w czasie jedzenia spalane są kalorie. W czasie jedzenia, pracują mięśnie. Natomiast najbardziej zaskakujące jest, że wchodzenie po schodach spala ponad 1000 kalorii. Zobacz także: 5 bomb kalorycznych .Nie wątpliwie kalorie codzienne czynności zależą również od innych czynników. Takich jak wiek. Stan zdrowia czy też waga człowieka.

Kalorie sałatki i surówki

Kalorie sałatki i surówki.

Kaloryczność posiłku.

Kalorie sałatki i surówki czyli co ma więcej kalorii sałatki czy surówki ?Sałatki i surówki to najlepsze posiłki w czasie odchudzania. Pamiętać jedynie należy, żeby do sałatek nie dodawać majonezu. Jeśli już to niech to będzie majonez nisko tłuszczowy. Można także zastąpić majonez jogurtem naturalnym 0 % tłuszczu. Na blogu znajdziesz także wpis: Sok kalorie .Możesz też użyć śmietany o niższej zawartości tłuszczu.

Tabela kalorii 14 najbardziej popularnych sałatek i surówek.

Kalorie sałatki i surówki na 100 g.

  1. Sałatka jarzynowa z sosem majonezowym 194 kcal.
  2. Surówka z porów z jabłkami z sosem majonezowym 148 kcal.
  3. Surówka z selerów z olejem słonecznikowym 107 kcal.
  4. Fasola szparagowa z bułką tartą smażoną na maśle 102 kcal.
  5. Kalafior ugotowany z bułką tartą smażoną na maśle 82 kcal.
  6. Surówka z rzodkiewki z serem twarogowym tłustym i śmietaną 91 kcal.
  7. Marchewka z groszkiem 75 kcal.
  8. Kapusta biała zasmażana 69 kcal.
  9. Buraki 71 kcal.
  10. Mizeria ze śmietaną 12% tłuszczu 34 kcal.
  11. Sałata zielona ze śmietaną 12% tłuszczu 39 kcal.
  12. Surówka z ogórków, pomidorów ze śmietaną 12% tłuszczu 34 kcal.
  13. Surówka z marchwi, jabłek 60 kcal.
  14. Surówka z owoców 109 kcal.

W tym zestawieniu okazuje się, że najbardziej kaloryczna jest sałatka jarzynowa z majonezem. Sałatka jarzynowa jak wiadomo jest też najbardziej popularna w naszym kraju. Uważajcie na nią szczególnie podczas spotkań rodzinnych. Kalorie sałatki i surówki zależą od dodatków. Czyli tego z czym podawana jest dana surówka lub sałatka. Sama sałatka lub surówka ma mało kalorii.

Ale jeśli dodasz do niej śmietanę 12 %. To już staje się kaloryczna. W czasie odchudzania należy ograniczyć spożycie kalorii i tłuszczu. Śmietana 12 % zawiera 12 gram tłuszcz na 100 gram śmietany. Zawsze możesz zmniejszyć kaloryczność sałatek. Wystarczy zamiast majonezu dodać jogurt.  Zresztą śmietanę też możesz zastąpić jogurtem. Najlepiej jeśli będzie to jogurt 0 % tłuszczu. Taka sałatka będzie mieć nie tylko mniej kalorii. Ale także będzie mniej tłusta.

Dieta włoska

 

dieta włoska ikona

Dieta włoska to jedna ze smaczniejszych diet na odchudzanie. Dieta włoska nie tylko pomaga utrzymać zgrabną sylwetkę, ale także wpływa korzystnie na samopoczucie i urodę Italianek. Teza ta poparta jest naukowymi argumentami.

Naukowcy jednoznacznie wskazują, że Włosi żyją średnio o 10 lat dłużej niż inni mieszkańcy krajów Unii Europejskiej.

Większość ludzi na myśl o włoskiej kuchni kojarzy ją z ciężkimi sosami, pizza, makaronem, spaghetti.

 Dieta włoska a odchudzanie ?

Otóż jest to prawda. Włoska kuchnia pełna jest tzw. bomb kalorycznych. Przy okazji zobacz wpis: 5 bomb kalorycznych .Jednak Włosi mają na to jeden skuteczny sposób, a mianowicie ciężkie potrawy takie jak np. sery jedzą na koniec posiłku i to w małych ilościach. W dodatku posiłek kończy lampka wina, która poprawia proces trawienia. Wspomniany makaron południowcy jedzą w formie al-dente.

Dla osób odchudzających się jest to najlepszy sposób przygotowania makaronu. Dieta włoska to królestwo wszelkiego rodzaju past do posiłków. Zobacz także wpis: Dieta Pasta .Pasty które królują na włoskich stołach wyprodukowane są z pszenicy durum, która także przyspiesza proces odchudzania. Na blogu znajdziesz także: Dieta jagodowa

Kolejnym mitem w kuchni włoskiej jest białe pieczywo. Pieczywo we Włoszech jest traktowane jako dodatek. A nie główny składnik potraw. Spożywane jako dodatek i w małych ilościach nie wpływa znacząco na wagę. Dlatego dieta włoska mimo białego pieczywa jest dietą lekką.

Dieta włoska bogata jest w błonnik.

Poza tym Włosi dbają o to by pieczywo zawierało spore ilości błonnika. O tym jak ważną rolę w odchudzaniu pełni błonnik pisałem wcześniej. Zobacz wpis:  Błonnik na odchudzanie

Kolejnym mitem kuchni włoskiej jest spożywanie pizzy. Pizza w dużej mierze jest spożywana przez turystów i bardziej stanowi element atrakcji turystycznej niż element codziennego menu.

Dieta włoska sekret odchudzania.

Na sekret włoskiej diety składa się wiele czynników. Włosi spożywają sporą ilość pomidorów. Pomidory bogate są w przeciwutleniacze, które chronią organizm przed wystąpieniem nowotworów. Pomidory zawierają małą ilość kalorii i bogate są w potas.

Ze względu na nadmorskie położenie mieszkańcy Włoch spożywaj spore ilości owoców morza. Zawarte w nich cynk wzmacnia i poprawia jakość włosów i paznokci. Ryby i owoce morza bogate są w kwasy omega-3 które pozytywnie wpływają na serce i cały układ krążenia.

Kolejnym stałym dodatkiem do potraw jest oliwa z oliwek. Składnik ten pomaga nie tylko w odchudzaniu, ale także zapobiega występowaniu rozstępów.

Śniadanie w diecie włoskiej ?

Standardowe śniadanie składa się z filiżanki cappuccino i słodkiego ciastka.

Warto jest także podkreślić, że włosi spożywają posiłki w spokoju, celebrują poszczególne posiłki. To także pomaga w utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Powolne spożywanie posiłku sprawia, że głód zostaje szybciej zaspokojony i nie jemy dodatkowych zbędnych kalorii.

Dodatkowo Włosi spożywają posiłki w gronie rodziny i znajomych, a nie podczas oglądania telewizji lub czytania prasy. To również pozytywnie wpływa na odchudzanie. O tym, aby nie rozpraszać swojej uwagi podczas jedzenie wspominałem w poradach dla odchudzających się .

Wszystkie te elementy wpływają na zgrabną figurę mieszkańców Włoch. Jeśli się odchudzasz i nadal zastanawiasz się jaki kraj wybrać na wakacje. Wybierz Włochy, a nie przytyjesz.

I jeszcze jedno.

Schudniesz, dasz radę !