Trampolina na odchudzanie

Trampolina na odchudzanie to jedno z bardziej odlotowych pomysłów na schudnięcie. Często kupujemy trampolinę dla dzieci. Stawiamy ją w ogrodzie lub na działce. Żeby dzieci miały frajdę. Okazuje się jednak, że trampolina może być świetna na odchudzanie. Tak trampolina na odchudzanie to doskonały pomysł. Łączy w sobie zabawę z ćwiczeniami. Dzięki skokom można spalić mnóstwo kalorii. I wspaniale wymodelować swoją sylwetkę. Dla każdego kto z boku przypatruje się skokom. Wydają się one proste i nie skomplikowane. Jednak każdy kto choć raz próbował skoków dobrze wie. Że trampolina na odchudzanie strasznie męcz. Nawet pojawiają się zakwasy na drugi dzień. Wiele osób już po 10-15 minutach skoków ma już dość.

Dlaczego trampolina na odchudzanie ?

Skoki na trampolinie są świetne na odchudzanie. ponieważ jest to trening cardio. Czyli trening bardzo intensywny. Podczas którego spala się najwięcej kalorii. I w ogóle najlepszy trening na spalenie tkanki tłuszczowej. Trampolina na odchudzanie pobudza do pracy wszystkie partie mięśni. Pracują nie tylko nogi. Podczas skoków pracują wszystkie mięśnie. Również rąk, bo ruszamy nimi w czasie skoków.

„15 minut skakania na trampolinie pozwala spalić nawet 245 kalorii !”

Jak wybrać dobry sprzęt – trampolina na odchudzanie ?

Dobra trampolina na odchudzanie to koszt od 500 do 1000 złotych. Oczywiście są droższe. Ale dobrej jakości w takich granicach się utrzymuje. Warto jest wybrać trampoliny wykonane z dobrego materiału. Posiadające atesty bezpieczeństwa. Większość dorosłych osób podczas kupna kieruje się satysfakcją dziecka. A można kupić trampoline dla dziecka oraz dla osoby dorosłej za jednym razem. Dlatego zobacz jakie obciążenie jest dopuszczalne na trampolinie. Niektóre trampoliny.

Zwłaszcza te tańsze są wykonane z gorszych materiałów. I są przeznaczone tylko dla dzieci. Ważne jest też podstawa trampoliny. Zwróć uwagę czy nogi trampoliny są stabilne. Czy są regulowane. W końcu chodzi o twoje i twoich dzieci bezpieczeństwo. Z reguły trampoliny sprzedawane są w opakowaniach. Sprzedawane są w częściach w kartonie. Poproś sprzedawcę aby pokazał ci jak wygląda taka trampolina złożona. Niektóre firmy mają wystawione egzemplarze próbne. Warto jest także wybrać trampolinę z siatką ochronną. Tak na wszelki wypadek. Upadek z kilku metrów dziecka na ziemie może być naprawdę bolesny. A tak przynajmniej siatka zabezpieczy przed upadkiem poza trampolinę.

Dodatkowe zalety trampolina na odchudzanie.

  1. Poprawia krażenie.
  2. Polepsza koordynację ruchową.
  3. Nie obciąża stawów.

Trampolina na odchudzanie jak ćwiczyć ?

Istnieje kilkanaście rodzajów ćwiczeń na trampolinie. Pamiętaj, żeby wykonać rozgrzewkę. Bez rozgrzewki możesz naderwać mięśnie. Wystarczy 10-15 minut rozgrzewki. Skłony, wymachy rękami. 5 przysiadów. I inne ćwiczenia na rozgrzewkę. Wszystko po to by skakanie na trampolinie nie zakończyło się kontuzją.

Pierwsza to bieg w miejscu. Polega na bieganiu w miejscu. Przez około 3 minuty.

Następną są pajacyki. Większość z na s pamięta te ćwiczenia z dzieciństwa. Więc przedstawiać nie trzeba. Pajacyki wykonaj podobnie jak bieg przez około 2 minuty.

Kolejne są podskoki. Stań prosto. Złącz stopy ze sobą. Wystaw ręce przed siebie. I podobnie jak w przypadku innych skoków skacz przez dwie minuty.

Możesz także zrobić podskoki na czworakach. Wystarczy, że klękniesz na trampolinie.wystaw ręce przed siebie. Oprzyj je na dłoniach. I teraz wystarczy, że się będziesz odbijać. Podczas odbicia klaśnij raz rękami.w tym samym momencie wyprostuj nogi. I spadając na trampolinę znów powróć do pozycji wyjściowej. To ćwiczenie na początku może się wydawać skomplikowane. Jednak już po kilku razach nabierzesz wprawy.

Kolejnym z ćwiczeń na trampolinie jest bieg o nazwie pięty o pośladki. Pewnie pamiętasz to ćwiczenie ze szkoły. Kiedy to „biegało się” w miejscu. Uderzając piętami o pośladki. Takie samo spróbuj wykonać na trampolinie.

Spróbuj wykonać trochę śmieszne ćwiczenie. Które polega na „wyskoku Małysza”. Czyli podobnie jak skoczek który szykuje się do startu. Odbija się z belki i siada prawie, że na tyłku. Tak samo ty. Kucni na trampolinie. Tyłkiem do podłoża. Następnie postaraj się wybić na trampolinie. Tylko nie za wysoko. I póżniej z poworotem kucnij tyłkiem do trampoliny. I się wybij. I znów.

Pozostały nam jeszcze dwa ćwiczenia zanim zaczniemy skakać na trampolinie, żeby schudnąć.

Przysiady z podskoku. Czyli zrób podskok. Póżniej przysiad. Pamiętaj, żeby ręce trzymać wyprostowane przed sobą.

Teraz czas na ćwiczenia z kolanami. Podskakuj na trampolinie. Unosząc raz jedno, raz drugie kolano wysoko. W tym samym czasie wykonaj wymachy rękami.

I wreszcie czas na skakanie na trampolinie. Skacz na trampolinie przez co najmniej 15 minut. W zależności od twojej kondycji. Co 5 minut możesz zwiększać tempo podskoków.

Pamiętajcie że trampolina na odchudzanie to świetny sposób na schudnięcie. Jednak wszystkie ćwiczenia wykonujcie z rozwagą i swoim bezpieczeństwem. Nie skaczcie za wysoko. A jeśli jesteś nie pełnoletni to skacz pod okiem rodziców.