Dieta eliminacyjna

Dieta eliminacyjna nie tylko pomaga w odchudzaniu, ale także  poprawia witalność człowieka. Celem diety eliminacyjnej poza zrzuceniem zbędnych kilogramów. Jest wyeliminowanie z codziennego jadłospisu pokarmów na, które jesteśmy uczuleni. Na blogu znajdziesz wpis: Dieta grupy krwi

Dieta eliminacyjna nie jest nową dietą to znany od dawna model odżywiania. Zresztą najbardziej znaną dieta eliminacyjną jest dieta wegetariańska.

Każdy człowiek posiada pewną grupę produktów spożywczych na które jest uczulony. Spożywanie takich produktów powoduję, że organizm człowieka gorzej funkcjonuje. Dłużej się regeneruję. Jedzenie takich pokarmów może mieć wpływ na osłabienie układu odpornościowego.

Wiele razy spotkałem się z przypadkami osób, które stosowały dietę i wykonywały ćwiczenia fizyczne a mimo to nie chudły. Brak efektów przy usilnych staraniach może być frustrujący. No właśnie gdzie leży problem i co należy wtedy zrobić ?

Czasami problem stanowi pewien produkt lub grupa produktów. W takiej sytuacji należy zastosować dietę eliminacyjną. Która wskaże produkt lub grupę produktów na który jesteś uczulona. To właśnie te produkty mogą powodować, że nie możesz schudnąć i masz blokadę odchudzania. Przeczytaj także wpis: Dieta nie działa

Dieta eliminacyjna jest warta polecenia, bo dzięki niej można poznać potrzeby własnego organizmu. Kolejną zaletą diety eliminacyjnej jest fakt, że czasami wystarczy usunąć jakiś produkt na jakiś czas. Załóżmy, że jesteś uczulona na jajka. Czasami wystarczy usunąć z codziennej diety jajka na kilka tygodni czy miesięcy, żeby później móc jeść je bez problemu.

Dieta eliminacyjna z jakich produktów zrezygnować ?

Brak tolerancji na niektóre produkty spożywcze objawia się otyłością, biegunką, miażdżycą, zaparciami lub zmianami skórnymi. Jednak najlepszą metodą na sprawdzenie nietolerancji pokarmowej. Jest wykonanie badania krwi. Badania krwi należy wykonać pod opieką lekarza. Zobacz także wpis: Dieta grupy krwi

Kolejną ważna informacją w przypadku omawianej diety jest konsultacja z dietetykiem. Dieta eliminacyjna to dieta indywidualna ustalana dla każdego z osobna.

Z pewnością dużym atutem takiej kuracji jest zmniejszenie dziennej dawki kalorii tylko o 200-400 kcal. W celu uzyskania satysfakcjonujących efektów najlepiej jest stosować dietę przynajmniej przez 3 miesiące.

Dieta eliminacyjna powinna być przeprowadzana w dwóch lub kilku etapach. Natomiast każdy z etapów powinien trwać od 7 do 10 dni.

Na początku trwania diety eliminacyjnej może się okazać, że jest męcząca. Jednak wynika to z faktu nagłej zmiany odżywiania.

Dieta eliminacyjna etap 1.

Sól.
Gotowane indyk, ryby, kurczak.
Rosół.
Sok z kiszonej kapusty.
Gotowane brokuły, cukinia ale bez pestek kalafior, dynia, por, pietruszka.

Dieta eliminacyjna etap 2.

Produkty z pierwszego etapu plus:

– Awokado.

– Zioła.

– Kapusta, ogórki, buraki.

– Żółtka jaj.

– Gotowane podroby.

– Olej kokosowy.

Dieta eliminacyjna etap 3.

– Oliwa z oliwek.
– Miód.
– Pieczone mięso np. wołowina, wieprzowina.
– Soki warzywne bez pestek i nasion.
– Rozgotowane jabłka.

Dieta eliminacyjna etap 4.

– Surowe warzywa.

– Orzechy.

– Warzywa psiankowate czyli ziemniaki, pomidory itp.

– Owoce bez skórek i nasion.

Każdy z tych etapów ma na celu sprawdzenie na które produkty nasz organizm jest uczulony, które produkty spożywcze lepiej toleruje a które gorzej.

Dieta eliminacyjna produkty zakazane.

Alkohol, zboża, cukier, nabiał, sztuczne dodatki, warzywa strączkowe.

Dieta eliminacyjna produkty, które najczęściej uczulają.

Papryka, jajka, orzechy, pomidory, ziemniaki, produkty zawierające fruktozę.

Dieta eliminacyjna plusy.

Określa objawy alergii.
Odchudza.
Łagodzi ewentualne bóle brzucha, biegunki, wzdęcia.

Dieta eliminacyjna nie tylko odchudza, ale również poprawia samopoczucie.

Facebook