Dieta 8 godzinna

 

Dieta 8 godzinna.

Osiem.

Dieta 8 godzinna to kuracja odchudzająca na której możesz schudnąć do 5kg w 7 dni.Jednym zdanie można powiedzieć, że dieta 8 godzinna to krótki post w ciągu każdego dnia trwania diety.

Dieta 8 godzinna zwłaszcza na początku może wydawać się trudna. Zgodnie ze wskazówkami autora diety warto jest na początku stosować dietę tylko przez trzy dnia, a następnie z czasem zwiększać czas diety.

Dieta 8 godzinna  została stworzona przez Davida Zinczenko i Peter’a Moore”a. Według autorów diety tyjemy, bo jemy posiłki nie regularnie i podjadamy wieczorem, a wtedy łatwo o dodatkowe kilogramy.

Najważniejszym założeniem diety jest jedzenie jedynie przez 8h w ciągu dnia. Resztę czasu należy pościć. Istnieją dwa przedziały czasowe w których należy jeść albo od 9 do 17 godz albo od 11 do 19 godz.

Według mnie świetną sprawą w tej diecie jest możliwość doboru 8 godzin w ciągu dnia. Każdy z nas jest inny, prowadzi inny tryb życia a dieta 8 godzinna umożliwia ułożenia jej ze swoim trybem zycia.

Ciekawostka dieta 8 godzinna…

Ciekawostką jest fakt, że autorzy diety przykładają szczególną uwagę do oświetlenia w jakim spożywamy posiłki.

Ich zdaniem problemy z trawieniem spowodowane są w dużej mierze sztucznym oświetleniem. Przy którym jemy posiłki. Według autorów kuracji odchudzającej posiłki należy jeść przy naturalnym oświetleniu czyli słońcu.

Pozostałe 16 godzin wolnych od jedzenia przeznaczone są na oczyszczenie organizmu z toksyn i regenerację. Między kolejnymi posiłkami nie można podjadać.

Zasady dieta 8 godzinna.

1. Jedz małe porcje.

2. Jedz w ciągu 8 godzin.

3. Nie pij napojów z dużą zawartością kalorii i mocno słodzonych.

4. Po 16 godzinie pij dużo wody.

5. Jedz późno śniadanie.

6. Nie jedz wieczorem.

7. Zakłada codzienną aktywność fizyczną, ale tylko przez 8 minut.

Czy dieta 8 godzinna działa ?

1.   Argument na TAK.

Dieta 8 godzinna jest skuteczna, ponieważ bazuje na model odchudzania badanym i wiele razy opisywany przez naukowców. Ten model to krótkie głodówki, które poprawiają i przyspieszają metabolizmu. Zresztą pisałem o zbawiennym wpływie  1-dniowa głodówka na blogu. Organizm w czasie pozostałych 16 godzin sięga po energie z tłuszczu i w ten sposób tracisz zbędne kilogramy. Dietę można by porównać do sytuacji, kiedy spieszysz się gdzieś i nie masz czasu nic zjeść. Wychodzisz z domu bez śniadania i w tym czasie uwalniasz energie ze swoich zapasów czyli tkanki tłuszczowej, spalasz tłuszcz i chudniesz ! Proste, piękne i skuteczne !

2. Argument na Tak !

Dieta jest skuteczna także z innego błahego powodu. W ciągu 8 godzin zjesz mniej pożywienia niż gdybyś jadła cały dzień. Mniej jedzenia, mniej dostarczonych kalorii więcej chudniesz.

Dieta 8 godzinna czego nie jeść ?

Produkty zawierające przetworzone cukry, fast-foody, zupki instant. Autor kładzie szczególny nacisk na unikanie tzw. pustych kalorii. Czyli wszystkich napojów słodzonych, soków, herbat z cukrem itp.

Plusy dieta 8 godzinna.

Nic nie kosztuje.

8 godzin diety w ciągu dnia ustalisz sobie tak jak Ty chcesz.

Pozbywasz się opuchlizny i wzdęć.

Jest mało rygorystyczna.

Praktycznie dla każdego.

Stosunkowo prosta. Nie musisz jeść żadnych kleików, papek itp. Jesz to na co masz ochotę. Ale racjonalnie i w czasowym okienku 8 godzinnym.

Minusy dieta 8 godzinna.

•  Zdecydowanie 8 minut aktywności fizycznej to za mało. Chociaż 8 minut treningu cardio, albo z Ewką Chodakowska https://www.youtube.com/watch?v=DbZs9Dp4E-s .To może być też niezły wycisk, ale ja zdecydowanie zwiększyłbym czas poświęcony na ćwiczenia. Jak się obudzisz to napij się szklanki ciepłego napoju np. wody, kawy lub herbaty. Z rana dobrze jest się napić szklanki wody. Ponieważ w nocy organizm pracuję. I usuwa toksyny. Dlatego woda o poranku wypłukuje toksyny nagromadzone przez noc.

Jadłospis dieta 8 godzinna.

I posiłek: Dwie kromki razowego pieczywa z jajkiem na miękko lub omlet z warzywami.

II posiłek: Sałatka warzywna.

III posiłek: Owoc.

IV posiłek: Pół papryki i kanapka z plasterkiem szynki drobiowej.

V posiłek: Ryba grillowana z dwoma ziemniakami, surówka z kiszonej kapusty, razowy makaron z mielonym mięsem drobiowym i sosem bolońskim.

Wersja II dieta 8 godzinna jadłospis.

Śniadanie. 2 tosty z pieczywa pełnoziarnistego, owsianka. Dodatki np. orzechy, suszone owoce. Szklanka soku pomarańczowego.

II śniadanie. 1 kromka pieczywa razowego z chudym twarogiem lub chudą wędliną. Lub jogurt naturalny z muesli.

Obiad. Warzywa sałatka z jogurtem naturalnym 0 % tłuszczu. Lub sosem vinegret.

Podwieczorek: 1 owoc np. banan lub jabłko czy brzoskwinia.

Kolacja. Warzywa gotowane na parze, pierś z kurczaka, sałatka z cebuli i pomidorów.

Wersja III dieta 8 godzinna jadłospis.

Jak wstaniesz szklanka herbaty lub wody.

Śniadanie. Około godz. 10 kawa, omlet z jagodami.

II śniadanie. Muesli baton.

Obiad. Kromka chleba razowego z pomidorem, sałata, sałatka z łososia. Lub sałatka z piersią z kurczaka.

Podwieczorek. Ciastko zbożowe.

Kolacja.  Około godz. 18 ziemniak, grillowany łosoś, brokuły.

Z pewnością dieta 8 godzinna to ciekawy sposób na odchudzanie.

 

 

 

 

Facebook