Miesięczne archiwum: Marzec 2013

Dieta ziemniaczana

Dieta ziemniaczana.

Ziemniaki.

Dieta ziemniaczana trwa 14 dni. W tym czasie można schudnąć do 3 kilogramów. Wiele osób uważa, że ziemniaki tuczą. Owszem jest to prawda, ale dopiero gdy podawane są z innymi dodatkami np. tłustym mięsem. Ziemniaki są źródłem takich witamin jak: B2, B1, C, A, PP.

Na czym polega dieta ziemniaczana ?

W ciągu dnia należy zjeść dwa posiłki zawierające ziemniaki. Kuracja zaleca spożywanie trzech posiłków w ciągu dnia. Między posiłkami można pozwolić sobie na małe przekąski np. jogurt naturalny, surowe warzywa, herbatniki, wafle ryżowe, świeże soki.

Dieta ziemniaczana plusy.

Dieta ziemniaczana dobrze wpływają na włosy i paznokcie, poprawia trawienie. W czasie odchudzania nie należy zapomnieć o piciu dużych ilości wody w celu oczyszczenia organizmu z toksyn.

Dieta ziemniaczana jadłospis na 3 dni.

Dieta ziemniaczana I dzień.

I Śniadanie:

2 łyżki tartego jabłka, szklanka jogurtu naturalnego z płatkami zbożowymi.

II Śniadanie. Herbatka ziołowa, kromka razowego chleba z białym serem.

Obiad: pieczone ziemniaki.

Umyj i pokrój w plastry 4 ziemniaki, dodaj bazylię, umieść na posmarowanej olejem blaszy. Przygotuj piekarnik do temp. 220 stopni. Piecz przez około 40 minut. Na końcu dodaj sól dla smaku.

Kolacja:  przygotuj 2 ugotowane ziemniaki, 2 kromki razowego pieczywa, 2 plasterki chudej szynki. Połóż na blaszy pieczywo na to plasterki ziemniaka, dodaj szynkę i ser. Polej małą ilością kefiru i wstaw do piekarnika na kilka minut. Po wyjęciu z piekarnika dodaj sałatę polaną sosem cytrynowo-jogurtowym.

Dieta ziemniaczana jadłospis II dzień.

– I Śniadanie: sałatka z cebuli i pomidorów, szklanka soku owocowego.

– II Śniadanie: 1 kromka razowego chleba z białym serem, herbatka ziołowa.

– Obiad: ugotuj ziemniaki w mundurkach i pokrój je w plasterki. Pokrój pieczarki w grube plastry, por w talarki. Pokrój szynkę w paski. Przygotuj patelnie z olejem roślinnym (tylko trochę). Zmieszaj składniki. Dodaj sos grzybowo-sojowy, posyp paskami z szynki, dodaj dla smaku sól i pieprz. Podaj z zieloną sałatą.

– Kolacja: zapiekanka ziemniaczana z jabłkami, szklanka kefiru. Obierz i gotuj przez 8 minut kilka ziemniaków. Wyciągnij ziemniaki i pokrój je w plasterki. Wstaw na patelnie cebulę niech się zarumieni. Do tego dodaj 100 ml rosołu z kostki i tymianku. Obierz i pokrój w plastry 2 jabłka.

Przygotuj formę, ułóż warstwowo plastry ziemniaków i jabłek. Polej rosołem o dla smaku dodaj sól. Przygotuj piekarnik w temperaturze 200 stopni i piecz przez 20 minut. Później podkręć temperaturę piekarnika i tak piecz przez około 5 minut.

Dieta ziemniaczana jadłospis III dzień.

  • I Śniadanie: 2 kromki chleba razowego posmarowanego 3 łyżkami twarożku z ziołami, szklanka soku wielo warzywnego.
  • II Śniadanie: kiść winogron, zmieszaj szklankę wody mineralnej niegazowanej z sokiem z cytryny.
  • Obiad: ziemniaki faszerowane, szklanka jogurtu naturalnego z owocami.

Obierz i ugotuj dwa ziemniaki, następnie przekrój je wzdłuż i wyciągnij środek. Masę ziemniaczaną przypraw gałką muszkatołową, pieprzem i papryką.  Dodaj kilka krewetek i plasterek wędzonego łososia. Następnie posyp wiórkami masła, kaparami, startym żółtym serem. Wstaw do piekarnika.

Kolacja: ziemniaczana sałatka.

200 g ziemniaków, 1 cebula, 1 ogórek kiszony, 1 marchewka. Wszystko pokrój i wymieszaj. Dodaj łyżeczkę jogurtu naturalnego.

Menu należy powtarzać co 3 dni. Diety nie mogą stosować osoby chorujące na cukrzyce. Dieta ziemniaczana uboga jest w wapń. Nie zapomnij dostarczać wapń do organizmu.

 

Dieta eliminacyjna

Dieta eliminacyjna nie tylko pomaga w odchudzaniu, ale także  poprawia witalność człowieka. Celem diety eliminacyjnej poza zrzuceniem zbędnych kilogramów. Jest wyeliminowanie z codziennego jadłospisu pokarmów na, które jesteśmy uczuleni. Na blogu znajdziesz wpis: Dieta grupy krwi

Dieta eliminacyjna nie jest nową dietą to znany od dawna model odżywiania. Zresztą najbardziej znaną dieta eliminacyjną jest dieta wegetariańska.

Każdy człowiek posiada pewną grupę produktów spożywczych na które jest uczulony. Spożywanie takich produktów powoduję, że organizm człowieka gorzej funkcjonuje. Dłużej się regeneruję. Jedzenie takich pokarmów może mieć wpływ na osłabienie układu odpornościowego.

Wiele razy spotkałem się z przypadkami osób, które stosowały dietę i wykonywały ćwiczenia fizyczne a mimo to nie chudły. Brak efektów przy usilnych staraniach może być frustrujący. No właśnie gdzie leży problem i co należy wtedy zrobić ?

Czasami problem stanowi pewien produkt lub grupa produktów. W takiej sytuacji należy zastosować dietę eliminacyjną. Która wskaże produkt lub grupę produktów na który jesteś uczulona. To właśnie te produkty mogą powodować, że nie możesz schudnąć i masz blokadę odchudzania. Przeczytaj także wpis: Dieta nie działa

Dieta eliminacyjna jest warta polecenia, bo dzięki niej można poznać potrzeby własnego organizmu. Kolejną zaletą diety eliminacyjnej jest fakt, że czasami wystarczy usunąć jakiś produkt na jakiś czas. Załóżmy, że jesteś uczulona na jajka. Czasami wystarczy usunąć z codziennej diety jajka na kilka tygodni czy miesięcy, żeby później móc jeść je bez problemu.

Dieta eliminacyjna z jakich produktów zrezygnować ?

Brak tolerancji na niektóre produkty spożywcze objawia się otyłością, biegunką, miażdżycą, zaparciami lub zmianami skórnymi. Jednak najlepszą metodą na sprawdzenie nietolerancji pokarmowej. Jest wykonanie badania krwi. Badania krwi należy wykonać pod opieką lekarza. Zobacz także wpis: Dieta grupy krwi

Kolejną ważna informacją w przypadku omawianej diety jest konsultacja z dietetykiem. Dieta eliminacyjna to dieta indywidualna ustalana dla każdego z osobna.

Z pewnością dużym atutem takiej kuracji jest zmniejszenie dziennej dawki kalorii tylko o 200-400 kcal. W celu uzyskania satysfakcjonujących efektów najlepiej jest stosować dietę przynajmniej przez 3 miesiące.

Dieta eliminacyjna powinna być przeprowadzana w dwóch lub kilku etapach. Natomiast każdy z etapów powinien trwać od 7 do 10 dni.

Na początku trwania diety eliminacyjnej może się okazać, że jest męcząca. Jednak wynika to z faktu nagłej zmiany odżywiania.

Dieta eliminacyjna etap 1.

Sól.
Gotowane indyk, ryby, kurczak.
Rosół.
Sok z kiszonej kapusty.
Gotowane brokuły, cukinia ale bez pestek kalafior, dynia, por, pietruszka.

Dieta eliminacyjna etap 2.

Produkty z pierwszego etapu plus:

– Awokado.

– Zioła.

– Kapusta, ogórki, buraki.

– Żółtka jaj.

– Gotowane podroby.

– Olej kokosowy.

Dieta eliminacyjna etap 3.

– Oliwa z oliwek.
– Miód.
– Pieczone mięso np. wołowina, wieprzowina.
– Soki warzywne bez pestek i nasion.
– Rozgotowane jabłka.

Dieta eliminacyjna etap 4.

– Surowe warzywa.

– Orzechy.

– Warzywa psiankowate czyli ziemniaki, pomidory itp.

– Owoce bez skórek i nasion.

Każdy z tych etapów ma na celu sprawdzenie na które produkty nasz organizm jest uczulony, które produkty spożywcze lepiej toleruje a które gorzej.

Dieta eliminacyjna produkty zakazane.

Alkohol, zboża, cukier, nabiał, sztuczne dodatki, warzywa strączkowe.

Dieta eliminacyjna produkty, które najczęściej uczulają.

Papryka, jajka, orzechy, pomidory, ziemniaki, produkty zawierające fruktozę.

Dieta eliminacyjna plusy.

Określa objawy alergii.
Odchudza.
Łagodzi ewentualne bóle brzucha, biegunki, wzdęcia.

Dieta eliminacyjna nie tylko odchudza, ale również poprawia samopoczucie.

Grzyby kalorie

Grzyby kalorie kurki.

Grzyby świeże.

Grzyby kalorie czyli ile kalorii znajduję się w popularnych grzybach. Grzyby to tradycyjny przysmak na naszych stołach. Jesienny czas to czas zbierania grzybów. Grzyby kalorie w porównaniu do innych produktów spożywczych nie są aż tak bardzo kaloryczne. Więcej kalorii mają np. Fast food kalorie

Grzyby są ciężko strawne dlatego nie poleca się jedzenie ich w trakcie trwania diety odchudzającej. Na blogu znajdziesz także: Barszcz i bigos mniej kaloryczny

Grzyby stanowią także dodatek do wielu potraw np. pizza z grzybami. W czasie odchudzania najlepiej jest zdecydować się na grzyby najmniej kaloryczne.

Tabela kalorii najpopularniejszych grzybów czyli grzyby kalorie.

Grzyby kalorie na 100 g.

  1. Borowiki                                                33 kcal.
  2. Borowiki suszone                               260 kcal.
  3. Grzyby shiitake gotowane              56 kcal.
  4. Grzyby shiitake świeże                     14 kcal.
  5. Grzyby suszone różne                      290 kcal.
  6. Grzyby suszone różne gotowane  103 kcal.
  7. Kurki                                     18 kcal.
  8. Pieczarki                             15 kcal.
  9. Pieczarki gotowane        22 kcal.
  10. Pieczarki marynowane 27 kcal.
  11. Pieczarki smażone          256 kcal.
  12. Pieczarki suszone            332 kcal.
  13. Rydze                                    24 kcal.

To  są grzyby świeże. Natomiast jeszcze więcej kalorii mają grzyby marynowane. Grzyby kalorie najwięcej zawierają pieczarki suszone. Natomiast grzyby kalorie najmniej mają shitake świeże. Grzyby warto jest dodawać do sałatek i surówek. Mają wiele wartości odżywczych. I bogate są w witaminy i wartości odżywcze.